Κυριακή 22 Μαρτίου 2020


Αγαπητοί γονείς..
Σύμφωνα με τις συστάσεις του Υπουργείου Παιδείας τίθεται σε εφαρμογή η εξ αποστάσεως εκπαίδευση και στο σχολείο μας. Ο σκοπός της αυτής εφαρμογής  είναι οι μαθητές να διατηρήσουν τις γνώσεις που λαμβάνουν στο σχολείο καθώς και να απασχολούνται δημιουργικά πάντοτε με τη δική σας καθοριστική συμβολή.
Ωστόσο, πριν από τα διάφορα φύλλα εργασίας που θα αναρτηθούν, είναι εξαιρετικά σημαντικό να δούμε την άσχημη αυτή κατάσταση με διαφορετικό τρόπο. Με αφορμή την εξάπλωση του κορωνοϊού   [ Παραμύθια για να εξηγήσουμε στα παιδιά την ασθένεια αυτή: https://www.openbook.gr/covibook/, https://fliphtml5.com/ksfx/tcou?fbclid=IwAR1a2P7ngMO3ynnHfqN6l7do_O26c010hXmKucHqCk398KMY9C5IGpJQ2w4]    μας δίνεται μια ευκαιρία να έρθουμε κοντά με τις οικογένειές μας και πολύ περισσότερο με τα παιδιά μας. Ο ποιοτικός χρόνος γονέα- παιδιού είναι ζωτικής σημασίας όπως ήταν ανέκαθεν. Γι αυτό και οι δραστηριότητες που προτείνονται πρωταρχικά έχουν ως στόχο την ενίσχυση της σχέσης γονέα- παιδιού και την εκτόνωση του μαθητή (σωματική και πνευματική). Μην ξεχνάμε πως ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΦΟΡΜΗ ΓΙΑ ΜΑΘΗΣΗ στα μάτια ενός παιδιού.
1.    Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ. Ακούμε μουσική με το παιδί μας. Χορεύουμε μαζί του, αναπαριστούμε με κινήσεις τους στίχους του τραγουδιού και το παροτρύνουμε να εκφραστεί. Επιπλέον μπορούμε να τραγουδήσουμε αλλάζοντας τη φωνής μας είτε τους στίχους ώστε να γίνει αστείο το τραγούδι. Τα παιδικά τραγούδια συνήθως λένε κάποια ιστορία. Την συζητάμε. (πχ. «Ο γάιδαρος»- «Για ποιόν μιλά το τραγούδι; Τι λέει;»). Κάνουμε δραματοποίηση και παίζουμε παιχνίδια ρόλων. Με αυτόν τον τρόπο ενισχύουμε τον λόγο του παιδιού και το λεξιλόγιό του ενώ εξασκούμε τις δεξιότητες διαλόγου. Με το χορό εξασκούμε τις κινητικές δεξιότητες του παιδιού, βελτιώνεται ο ρυθμός, η ισορροπία του και κυρίως η διάθεσή του! Έτσι συντελείται και η σωματική εκτόνωση που συχνά είναι δύσκολη εντός του σπιτιού.
2.    ΠΑΙΔΙΚΟ ΣΙΝΕΜΑ. Με τον ίδιο τρόπο λειτουργούμε και στην προβολή παιδικών ταινιών. Συζητάμε, τραγουδάμε μαζί και φροντίζουμε να εκμεταλλευτούμε κάθε αφορμή ώστε να δεθούμε συναισθηματικά με το παιδί και να το καταλάβουμε. Άλλωστε μέσω κατάλληλων ταινιών μπορούμε να προάγουμε υγιή πρότυπα συμπεριφοράς και να ενισχύσουμε τις κοινωνικές δεξιότητες του παιδιού. Χρήσιμα εργαλεία σ αυτήν την περίπτωση είναι η δραματοποίηση και τα παιχνίδια ρόλων. [σημ. Ας θυμηθούμε ότι κάποτε ήμασταν κι εμείς παιδιά κι ας γελάσουμε ολόψυχα, ας παίξουμε κι εμείς. Ίσως φτιάξει και η δική μας διάθεση εν τέλει!]
3.    Ο ΜΙΚΡΟΣ ΒΟΗΘΟΣ. Οι παρεξηγημένες δουλειές του σπιτιού.. Ζητάμε βοήθεια από το παιδί για το παραμικρό. Ίσως εκπλαγούμε με το πόσο βοηθητικό είναι το παιδί μας και πόσα πράγματα μπορεί να κάνει αν του δώσουμε λίγο χρόνο. Είναι ευκαιρία να νιώσει ενεργό μέλος του σπιτιού και να ενισχύσουμε δεξιότητες αυτόνομης διαβίωσης στην πράξη και να του διδάξουμε να αγαπά την καθαριότητα και να σέβεται τον προσωπικό του χώρο.
4.   «ΒΟΛΤΕΣ» ΣΤΟ ΜΠΑΛΚΟΝΙ. Καθόμαστε με το παιδί στο μπαλκόνι κι αφουγκραζόμαστε διάφορους ήχους (πουλιά, αυτοκίνητα, ο σκύλος του γείτονα που γαβγίζει..). Παρατηρούμε το κάθε τι (τα αμάξια που περνούν, τα χρώματα τους, ποιο είναι γρηγορότερο..). Τα συζητάμε όλα. Μπορεί να ακούγεται πολύ απλή δραστηριότητα όμως γεμίζει το παιδί ερεθίσματα από ένα ελεγχόμενο και ασφαλές περιβάλλον και το βοηθά να εστιάζει την προσοχή του. Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιό του και τις δεξιότητες διαλόγου εφόσον το παροτρύνουμε κι εμείς.
5.    ΒΟΗΘΕΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ. Τα εκπαιδευτικά λογισμικά είναι μία εξαιρετική λύση. Σας προτείνουμε μερικά τα οποία είναι φυσικά δωρεάν. Φροντίζουμε να τα δούμε πρώτα εμείς ώστε να αποφασίσουμε ποια ανταποκρίνονται στις δεξιότητες του δικού μας παιδιού και ΙΔΑΝΙΚΑ παίζουμε μαζί του. Ενδεικτικά:

Μικροί Καλλιτέχνες http://photodentro.edu.gr/edusoft/r/8531/222




Επιπλέον στο www.photodentro.gr και www.prosvasimo.iep. edu.gr μπορούμε να βρούμε προσαρμοσμένα βιβλία Δημοτικού και επιπλέον διάφορα εκπαιδευτικά λογισμικά.


6.    ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ ΤΟΥ.  Μπορούμε να αξιοποιήσουμε τα υπάρχοντα παιχνίδια του παιδιού μας ώστε να του αναπτύξουμε δεξιότητες ταξινόμησης, κατηγοριοποίησης κλπ. ενισχύοντας την οπτική αντίληψη του. Να βάλουμε τα αυτοκινητάκια του σε ομαδούλες με το ίδιο χρώμα, να τα βάλουμε στη σειρά βάσει μεγέθους.. Πράγματα που φαντάζουν αυτονόητα σε μας, για το παιδί συντελούν στην καλύτερη οργάνωση των δεξιοτήτων του. Κι ας μην ξεχνάμε τη σημασία που έχει το συμβολικό παιχνίδι (αν και συχνά ο Αυτισμός δυσκολεύεται σε αυτό το κομμάτι). Ας παίξουμε μαζί του «ξεχνώντας» για λίγο ότι είμαστε γονείς!



Με αγάπη,
Οι εκπαιδευτικοί του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Λιβαδειάς

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου